Vecka 1 batteri och prestanda

06.10.2013 14:43

 

                                       Vecka 1: Batteri och prestanda

 

Nu har jag testat LG G2 I ca 1 vecka. Denna vecka tänker jag ta och följa ett speciellt schema och denna vecka är det batteri och prestanda som ligger i focus.

 

 

 

                                 

 

                                               Batteritid

LG har utrustat LG G2 med ett 3000 mph och jag kan säga att den är riktigt bra på den stora 5,2 tums ljusstarka skärmen. Även fast jag håller på med telefonen hela dagen (mest webbsurf) så håller batteriet på ca 60% efter en hel dags användning, och om jag brukar ta och kolla på Youtube på dagarna så brukar jag ca ha kvar 50% efter en hel dags använing.

 

 

Så jag kan slutligen säga att det stora batteriet på 3000 mhp är en av huvudpunkterna av LG G2.

 

 

 

 

 

 

 

                                    Prestanda

 

LG var en av de förta tillverkarna som lanserade en lur med Snapdragon 800, och de märks att LG har försökt att utmana Samsung.

 

De märks på så sett att den har vissa liknande funktioner så som ”smart screen” som håller skärmen igång så länge du kollar på telefonen.

 

 

Annars tycker jag att LG har lyckats bra med att optimera deras Optimus UI efter processor. Telefonen har aldrig haft en tendens till lagg i menyerna eller på nätet eller i spel.

 

 

 

 

 

                               Snapdragon 800

 

Som jag har skrivit här ovan så har LG utrustat G2án med Snapdragon´s senaste processor Snapdragon 800, som har fyra processorkärnor som vaddera är klockad till 2,26 ghz.

 

Slutligen kan jag säga att den är riktigt snabb, och att det är ett rejält lyft mot Snapdragon 600.

 

 

 

 

 

                                 Grafikprocessorn Adreno 330

 

Adreno 330 är en grafik processor som presterar väldigt bra i spel. I spel så är det väldigt bra grafik och det laggar inget. Den nya Adreno 330 ska dessutom vara mera energisnål så du kan göra vad du vill lite längre på telefonen.

 

 

 

Nu är första veckan avklarad och nästa vecka är det skärmen och kameran som står i focus.

Kontakt